Main Page News News Number :128586
Details made public over Netanyahu's bribery case 14:10 | 22\10\1395

New details have come to light on a bribery deal discussed between Netanyahu and the Yedioth Ahronoth and Ynet publisher Arnon Mozes.







New details have come to light on a bribery deal discussed between the Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and the Yedioth Ahronoth and Ynet publisher Arnon Mozes.
 
The proposed deal included a sharp change in the coverage of the prime minister by the Yedioth Ahronoth group in exchange for Netanyahu’s promise to promote legislation that would severely damage the free daily, Moses’ competitor, Israel Hayom.
 
Top officials in the police and the prosecution are unanimous that the deal offered by Mozes to Netanyahu is clearly bribery, Haaretz says.
 
It said Mozes told Netanyahu that he would do everything so that Netanyahu would stay in power as long as he wanted.
 
Haaretz also learned that Mozes, who is the owner of Yedioth Ahronoth as well as its editor-in-chief, proposed that Netanyahu choose a number of journalists and promised to hire them immediately in the group’s media outlets.
 
Mozes’ intention was allegedly to ensure that Yedioth cover Netanyahu in a positive light.
 
In exchange, he asked Netanyahu to promote legislation in the parliament that would require Israel Hayom to be sold to consumers rather than given away.
 
This would allow Yedioth to return to the dominant position it held before the appearance of Israel Hayom, which is owned by Netanyahu’s political patron, the American-Jewish casino magnate Sheldon Adelson.
 
Negotiations between Netanyahu and Mozes allegedly spanned a number of meetings in 2014, and were stormy.